Новости
-
12
Квітня
2016
СПЕЦИФІКА ВИКОРИСТАННЯ НАОЧНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
У початкових класах застосування наочності має на меті: збагачення і розширення безпосереднього чуттєвого досвіду учнів, розвиток спостережливості, пізнання конкретних властивостей предметів під час практичної діяльності, створення умов для переходу до абстрактного мислення, опори для самостійного навчання й систематизації навчального матеріалу. Відповідно до функцій наочності засоби унаочнення також дуже різноманітні: предмети та явища навколишньої дійсності; дії вчителя й учнів, що демонструють, як треба виконувати ту чи іншу операцію та як і яким обладнанням користуватися; зображення реальних предметів – різноманітні іграшки, предметні малюнки, картини, образні моделі з паперу, картону й символічні зображення – карти, таблиці, схеми, креслення, картки з математичною символікою. До наочних засобів належать також інформація, яку учні сприймають за допомогою технічних засобів навчання: кінофільми, звукозапис, радіо, телепередачі.
-
12
Квітня
2016
ВИКОРИСТАННЯ НАОЧНОСТІ НА УРОЦІ
Використання наочності на уроці повинно бути цілеспрямованим і методично виправданим. А це вимагає серйозного підходу до їх адекватного вибору. Отже, доцільно виділити такі вимоги до використання наочності у навчальному процесі початкової школи:
1) відповідність наочності змісту виучуваного матеріалу;
2) виділення найважливіших ознак предмета;
3) естетичне оформлення наочності;
4) вчасне використання наочності;
5) помірне використання наочності;
6) відповідність наочності психологічним закономірностям сприймання;
7) відповідність наочності рівню розвитку спостережливості учнів;
8) інтерес учнів до розглядуваних наочних об’єктів;
9) зв’язок змісту наочного посібника з досвідом учнів.